Generelle oplysninger
www.indaart.dk ejes og drives af:
Inda Art
Mejsevænget 4
4700 Næstved
CVR: 37244643
support@indaart.dk
Varekøb
Varekøb foregår ved følgende procedure:
Den ønskede vare tilføjes til indkøbskurven.
Når købet ønskes afsluttet, klikkes på linket indkøbskurven. Herfra kan man slette eller ændre antallet af bestilte varer. Marker at du godkender handelsbetingelserne, når indeværende handelsbetingelser er læst og accepteret. Vælg derefter kontakt og modtagerinformation
Den ønsket leveringsmetode og betalingsmetode vælges
Købet bekræftes og betaling gennemføres.
Herefter modtager du en elektronisk en ordrebekræftelse pr. e-mail. Det er vigtigt at du kigger ordren igennem og hurtigst muligt tager kontakt til support@indaart.dk, hvis der er fejl eller ændringer
Når først ordren er trykt og sendt af sted med fragtmand, vil der komme et returneringsgebyr på.
Betaling
Alle priser er angivet i danske priser inkl. moms og andre afgifter.
Priserne gælder kun ordrer til levering i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Betaling for varerne kan ske online ved brug af Visa-Dankort, Visa, Mastercard og Visa Electron. Alm. dankort kan ikke benyttes.
Har du ikke mulighed for at benytte nogle af ovenstående kortbetalingsmuligheder, men f.eks. vil benytte MobilePay, så kan betalingen klares via MobilePay nr: 95025. Det er dog vigtigt at du husker, at skrive til support@indaart.dk og giver oplysningerne omkring din ordre, så den kan kædes sammen med din MobilePay betaling.
Det er også muligt for offentlige virksomheder at betale med EAN-nr. Dette kan vælges som betalingsmulighed i stedet for kortbetaling
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
Levering
Varer sendes indenfor 3-7 hverdage efter, at vi har modtaget din bestilling. I mange tilfælde kan varerne sendes hurtigere, men i nogle tilfælde skal de fra trykkeriet først, hvilket giver leveringstid på 3-7 hverdage.
Er vi ikke i stand til at afsende varerne inden for det angivne tidsrum, giver vi dig information herom pr. mail eller telefon.
Du betaler kun fragt én gang, uanset hvor mange produkter, du køber pr. ordre.
De samlede leveringsomkostninger fremgår tydeligt, når du bestiller varer i webshoppen.
Pakken sendes med GLS, Postnord eller DHL. Fragtfirma og leveringsmetode bestemmes af Inda Art og varierer afhængig af om ordren sendes direkte fra trykkeriet eller fra lager.
Sendes pakken fra eget lager foregår levering typisk med GLS til nærmeste pakkeshop eller erhvervsadresse, hvis en sådan er angivet.
Sendes pakken direkte fra trykkeriet foregår levering med PostNord til hjemme/erhvervsadresse.
Du modtager besked om valgt forsendelsemetode, når ordren er klar til afsendelse og modtager yderligere besked fra enten GLS eller PostNord
Dette gøres for at holde fragtprisen så lav som 35 kr. Handler du for over 300 kr, er det fragtfrit for dit vedkommende.
www.indaart.dk tager ansvaret for varerne, indtil modtagelsen. Vi leverer kun i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.
Ved mangl. afhentning i pakkeshop sendes pakken retur til Inda Art. Ønskes varen sendt af sted igen, bliver du opkrævet gebyr på kr. 42,50 inkl. moms, som er GLS standard takst for 0-1 kg. Vejer varen mere end 10 kg. bliver gebyret hævet til GLS takst. Gebyret betales på Mobilepay nummer 95025 eller overføres til bankkonto.
Beskadiget pakke v. levering
Er pakken og indholdet beskadiget, skal du samme dag tage billeder af pakken, fragtlabel og indhold og sende dem til support@indaart.dk. Det er vigtigt det sker samme dag, da PostNord har en meget kort erstatningsperiode. Der skal være billeder af skaden på pakken, fragtlabel, inderindpakningen og selve indholdet.
Fortrydelsesret
indaart.dk giver, ifølge forbrugeraftalelovens § 17, 14 dages fortrydelsesret på alle hyldevarer. Har du fået lavet en personlig vare fraskriver du dig muligheden for fortrydelse, da den ikke kan sælges videre igen.
Ønsker du at benytte fortrydelsesretten, skal varen returneres uåbnet og i samme stand og mængde som ved modtagelse. Er varen åbnet og er der evt. beskadigelse, vil det fulde beløb ikke kunne returneres, da der er tale om værdiforringelse af varen.
Sådan returnerer du din vare:
1. Send varen retur til den angivne adresse under Juridiske oplysninger øverst i handelsbetingelserne.
2. Vedlæg derudover en kopi af bon/kvittering
3. Skriv til support@indaart.dk for at fortælle Inda Art, at du ønsker at retunere varen. Dette skal være sket inden der er gået 14 dage for modtagelse af pakken og være fra samme e-mailadresse som du har benyttet til bestillingen. Husk ordrenummer eller fakturanummer.
Ønsker du pengene refunderet, overføres beløbet til det anvendte kreditkort (Dankort, Visa mv.) i forbindelse med bestillingen, indenfor 14 dage fra modtagelse af varen. Dvs. samlet op til 28 dage fra købstidspunktet.
Ønsker du at returnere den købte vare, skal du selv stå for forsendelsesudgiften.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give skriftlig meddelelse om dette.
Returnering
Du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til GLS’ standardtakst for pakke under 1-5 kg. Pakken skal sendes til nærmeste pakkeshop, da der ikke er folk på adressen hele dagen.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder og heller ikke omkomstninger for returnering af varen.), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til en GLS pakkeshop nær adressen eller direkte til adressen:
Inda Art
Mejsevænget 4
4700 Næstved
Levering meddeles via mail til support@indaart.dk
Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgåede aftale.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, da der ikke nødvendigvis er folk på adressen hele dagen.
Reklamationsret
Send en mail til support@indaart.dk med billeder af evt. fejl, f.eks. beskadiget produkt eller forkert produkt. Er der tale om en ødelagt kasse under fragten, bedes du også sende et billede med, hvor fragtlabelen er tydelig og kassens tilstand ikke mindst.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Hvis returnering af varer er nødvendig refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes enten til nærmeste GLS shop eller direkte til adressen:
Inda Art
Mejsevænget 4
4700 Næstved
Når du returnerer varen, bedes du inden have beskrevet problemet på vores support mail support@indaart.dk, så vi er klar over pakken kommer
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, da der ikke er folk på adressen hele dagen.
Persondataforordningen
For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Inda Art. De gemmes online indtil reklamationsretten udløber efter 2 år og derefter anonymiseres de, så de stadig kan bruges til statistik. Selve fakturaerne opbevares lovpligtigt i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dette opbevares dog på en computer og på papir selvstændigt fra indaart.dk.
Den dataansvarlige på www.indaart.dk er Inda Sanne Nielsen, direktør i Inda Art.
Navn, adresse, tlf og e-mail sendes muligvis videre til samarbejdspartnerne Shipmondo, LaserTryk og WirMachenDruck, for at kunne bestille fragtlabels og tryksager. Fakturaoplysningerne gemmes ligeledes lovpligtigt i 5 år og slettes herefter.
Ud over dette deles eller sælges dine oplysninger ikke til 3. mand.
Som registreret hos Inda Art, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til support@indaart.dk fra den e-mailadresse du har registreret dig med.
Som kunde har du ikke mulighed for at logge på denne side eller blive registreret med en konto f.eks. Du skal indtaste dine oplysninger fra gang til gang. Der findes en loginside for håndtering af ordrer og forsøges der at logge ind på den, vil den pågældende IP-adresse blive logget og gemt, som et værn mod hacking. Der er ikke direkte link til login-siden og skulle man alligevel få fundet siden og forsøgt login, må det betegnes som uhensigtsmæssigt brug af siden og derfor fremgår der ingen accept på loginsiden.
Cookies på indaart.dk
Ønsker du at ændre din beslutning om at acceptere cookies på indaart.dk kan du klikke her: [cookies_revoke]
Klik her for at læse mere om cookies på indaart.dk
Klageadgang
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
Klagemuligheder
Ønsker du at klage, send da en mail til support@indaart.dk, benyt kontaktformularen på webshoppen eller send det som almindelig brev til:
Inda Art
Mejsevænget 4
4700 Næstved
Du har også mulighed for at bruge EUs online klagesystem gennem ODR-platformen. Du finder den her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
Der tages forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.
Handelsbetingelserne er senest opdateret den 20. maj 2018